poniedziałek, 13 czerwca 2011

Ciasto migdałowe z brzoskwiniami

Dwa razy w miesiącu, w niedzielne przedpołudnie na starym mieście w Nancy odbywa się targ staroci. Ja chodzę tam z postanowieniem, żeby tylko popatrzeć, inaczej mogłabym poświęcić nasz tygodniowy (albo i miesięczny) budżet  i kupić sobie starą mapę Wogezów albo 50 letnią filiżankę. Ale ja lubię tak tylko sobie popatrzeć, nie tylko na przedmioty, ale przede wszystkim na ludzi, na targujące się starsze panie, znających się na wszystkim nobliwych panów, popijających belgijskie piwo wesołych sprzedawców, studentów, którzy przeglądają godzinami stare numery Asteriksa, polujące na okazje młode pary. Za dwa tygodnie znowu pójdę.

Dzisiaj przepis na ciasto, które jest sezonowe, lekkie, można by nawet powiedzieć, że dietetyczne (bo bez masła!), proste, a przede wszystkim pyszne. Ciasto bez wad, no może za wyjątkiem tego, że za szybko znika. Szczerze Wam polecam ten przepis, ciasto jest wilgotne i aromatyczne. Smak migdałów wspaniale komponuje się z brzoskwiniami.


































Ciasto brzoskwiniowo-migdałowe 

Składniki:
3 lub 4 brzoskwinie
3 jajka
150 g mąki
120 g mielonych migdałów
100 g cukru
30 ml płynnej śmietanki (u mnie 15%)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
łyżeczka ekstraktu z wanilii

Małą tortownicę (o średnicy 23cm) wyłożyłam papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzałam do 180 stopni C.
Jajka dokładnie wymieszałam ze śmietaną, dodałam resztę składników (oprócz owoców). Porządnie wszystko wymieszałam, tak aby powstała jednolita masa. Brzoskwinie obrałam, wyciągnęłam z nich pestki, pokroiłam na mniejsze kawałeczki. Ciasto wylałam na tortownicę, na górę wyłożyłam pokrojone owoce. Piekłam około 45 min. Ciasto musi dokładnie ostygnąć zanim wyjmiemy je z formy i pokroimy. Można je posypać cukrem pudrem. 
Smacznego!



6 komentarzy:

  1. pysznie wygląda Twoje ciasto

    OdpowiedzUsuń
  2. targi staroci są cudowne
    letnie,domowe ciasto też

    OdpowiedzUsuń
  3. nie każdy targ staroci jest taki malowniczy, więc masz wielkie szczęście :) a ciacho migdałowe mogłabym jeść o każdej porze

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też lubię połazić po starociach :) Ciacho pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. urocze fotografie ;]
    i wspaniałe, pyszne ciasto.
    takie słoneczne.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...