sobota, 29 maja 2010

Sernik z likierem i kawałkami czekolady

Mam w domu prawdziwego sernikożercę i raz po raz jestem pod, co tu kryć, presją, aby go upiec (sernik, nie sernikożercę:).
Ponieważ rzadko piekę to samo ciasto, również serniki (choć mój sernikożerca lubi te klasyczne, bez dodatków, w szczególności rodzynek) poddaje eksperymentom. Tym razem klasyczny sernik na ciasteczkowym spodzie urozmaiciłam dodatkiem alkoholowym w postaci gęstego likieru toffi roboty mojej mamy i kawałkami deserowej czekolady. Inspiracją był ten przepis. Wyszło naprawdę pysznie.

Składniki na spód:
  • 100 g masła
  • paczka ciastek digestive
Ciastka pokruszyć, zmiksować lub po prostu dobrze wymieszać z roztopionym masłem. Mała tortownicę wyłożyć starannie papierem do pieczenia. Pokruszone ciastka wyłożyć na spód, lekko docisnąć.
Składniki na masę serową:
  • 500 g serka śmietankowego na serniki
  • 3 jajka
  • 1/2 szklanki drobnego cukru
  • niecała szklanka likieru (u mnie toffi, w oryginalnym przepisie advokat)
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 100 g chipsów czekoladowych
Wszystkie składniki (oprócz czekolady) zmiksować na gładką masę mikserem. Następnie dodać kawałki czekolady, wymieszać. Gotową masę wylać na spód z ciastek. Sernik piec w temperaturze 170ºC przez około 60 - 70 minut. Zalecam przykryć od góry folią aluminiową, sernik nie popęka i pozostanie jasny. Ostudzić, włożyć na noc do lodówki. Następnego dnia wcinać, nie wsiadać potem za kierownicę;)

2 komentarze:

  1. Tu sernikożerca. Potwierdzam, bosko smakuje !
    Dobra, idę sprawdzić jakość następnego kawałka..

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...