niedziela, 14 lutego 2010

Tarte à l'oignon czyli francuski dla średnio zaawansowanych

Przepis na klasyczną francuską tartę cebulową. Dużo masła, dużo cebuli, dużo przyjemności. I dowód na to, że po francusku najlepiej wychodzi mi gotowanie:).
Przepis pochodzi z książki "French Kitchen" Joanny Harris, autorki "Czekolady" (jeśli nie czytaliście książki, na pewno pamiętacie film o tym samym tytule z Johnny Deep'em). Johnny i czekolada, tego się nie da zapomnieć... 


Do tematu czekolady z pewnością jeszcze wrócę. 

A teraz tarte à l'oignon:
Ciasto:
250 g mąki
175 g masła
2 żółtka
Z podanych składników zagnieść ciasto. Zrobić z niego kulę, zawinąć w folię i schłodzić w lodówce 30 minut.


Nadzienie:
50 g masła
2 łyżki oliwy z oliwek
400 g cebuli, pokrojonej w drobne piórka
120 ml śmietany
2 jajka (ja się zagapiłam i dałam 3...)
1/2 łyżeczki tartej gałki muszkatołowej
sól morska
świeżo zmielony czarny pieprz

Piekarnik nagrzać do temp. 200 st C.

Ciasto rozwałkować i wylepić nim formę do tart o średnicy 30 cm. Wstawić do piekarnika i piec 20 minut.
Zmniejszyć temperaturę do 160 st C i piec kolejne 15 minut (piekłam krócej, około 10 minut).

Nadzienie: Na patelni rozgrzać masło z oliwą, wrzucić cebulę. Dusić na małym ogniu 30 minut.
Ubić śmietanę, jajka, gałkę, sól i pieprz.

Cebulę ułożyć na podpieczonym spodzie. Zalać masą jajeczną, wstawić do piekarnika (160 st C) i piec 25-30 minut. Podawać ciepłą lub zimną.
Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...