poniedziałek, 17 października 2011

Babeczki z kaszy mannej z musem jabłkowym

Miałam ochotę na coś jabłkowego, marzyła mi się szarlotka, z dużą ilością owocowego nadzienia.
Z drugiej strony od jakiegoś czasu kusi mnie, żeby zrobić ciasto lub ciastka z kaszy mannej. Widziałam w internecie sporo przepisów kuchni marokańskiej, czy algierskiej, gdzie robi się takie ciasta i ciasteczka.
Jak połączyć dwa kulinarne pragnienia w jeden prosty przepis? Oto moje rozwiązanie, w postaci pysznych babeczek z kaszy mannej z ekspresowym musem jabłkowym.


Babeczki z kaszy mannej 
6 sztuk
  • 1/2 szklanki kaszy mannej
  • 2 jajka, osobno żółtka i białka
  • 2 łyżki cukru
  • paczka cukru waniliowego
  • szklanka mleka
Mus jabłkowy
  • 3-4 jabłka
  • 2 łyżki cukru, lub więcej (do smaku)
Żółtka utrzeć z cukrem, do białości. Dodać kaszę manną, wymieszać. Z białek ubić sztywną pianę. Delikatnie wmieszać ją do masy. Przelać masę do foremek jak na muffinki. Piec około 20 min, na złoty kolor, w temperaturze 180 stopni C. Upieczone babeczki wyjąć z foremek na talerz i równomiernie polać wrzącym mlekiem. Przykryć je drugim talerzem lub miską na kilka minut, aż babeczki wchłoną mleko.

Mus: Jabłka obrać i pokroić w kostkę. Gotować do miękkości z cukrem z dodatkiem kilku łyżek wody. Kiedy jabłka zaczną się rozpadać i będą miękkie, zmiksować je na gładki mus.



9 komentarzy:

  1. Aż mi się zachciało tego puszystego... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne babeczki. Z chęcią skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. babeczki wygladaja tak puszyscie i delikatnie, sa sliczne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak chmurki, musiały być przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeuroczo wygladaja! Juz samo patrzenie na nie poprawia mi humor :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygladaja delikatnie jak chmurki.... Super!

    OdpowiedzUsuń
  7. a ta kasza manna ma być ugotowana czy nic się z nią nie robi i po prostu się daje?

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj Anonimowy :) Taka normalna, nie trzeba wcześniej nic z nią robić. Babeczki wchłoną mleko, dzięki temu nie będą suche. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...